onsdag 19 januari 2011

...är klädkod

Två fakta om mig:

1. Jag tycker om att göra saker och vistas på platser där den passande klädseln är långkalsonger, mössa och funktionsmaterial.
2. När det gäller kläder älskar jag assymetri, paljetter, guld, transparenta tyger, galna färger och mönster.

Det här är två saker som är väldigt svåra att kombinera. Och jag går där bland hyllorna på Myrorna och Röda Korset och suktar, min blick dras skataktigt mot allt som glittrar, i tankarna går jag redan rakryggad i klänningen i Fresh Princestil och pinglar med örhängena a la Mimmi från Tre kronor. Gång på gång får jag säga till mig själv på skarpen att jag inte behöver äga ett plagg med en jättestor guldrosett på ena axeln och att ull är ett mer passande material för mitt liv än sammet. Åh varför kan jag inte bara älska tråkfriluftslooken med huvtröja och buff?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar